Suatu hari itu punya cerita2.......

Dulu masa zaman-zaman sekolah...gua ni jenis student yang tersangat ler tak aktif...!Yang gua tau..gua g sekolah jumper kawan-kawan..blaja ckit..balik umah tido.!hehehe!Masuk jek form 4...gua masuk kelas tingkatan 4 sains 1..Budak pandai ler katakan..!Time tu ler gua start aktif mencapap skit..!Tu pon sebab kener paksa soh masuk itu dan ini..!Masa form 4 tue...aktiviti yang paling heaven gua pegi adalah program perhimpunan patriotik pemimpin pelajar peringkat kebangsaan kat Johor...Seminggu gua turun naik hotel..masuk kampung keluar kampung pakai blazer mcm YB.Konon pelajar contoh bakal pemimpin..!hahahaha!Poser jek sebenarnyer.!Tapi bukan bender tue yang gua nak cerita. Ada satu peristiwa ni yang gua xboleh lupa..!Hehehe! Gua ngan group gua kener hantar g melawat dan menyusahkan orang kampung kat Pontian..Ada ler dalam satu majlis tue..tak silap gua kat dewan pejabat pertanian kot..Ada majlis ceramah..!Dewan tue air-cond beb.Nak masuk kener bukak kasut...!Gua sebagai wakil yang nak kener baca doa selamat..(Yerlah dulu gua muka memang suci jek...Semua nak wat menantu kalo tengok gua)..Time tue VVIP yang ada tak silap gua pengarah pendidikan negeri johor..!Actually gua memang tak cukup tidur..time tu lepas semayang jumaat plak tue....memang berkabus jek mata gua.masuk dewan tu pon muka stim jek..padahal tukang baca doa neh..ehhehe!Sampai giliran gua nak baca doa...gua pon ngan selamber dan penuh karisma naik lah pentas bendiri kat Mic....gua naik jek tangga nak g mic gua ada dengar orang cakap wei kasut..!Tapi gua wat tak kisah jek..!Sampai kat atas stage..dah bediri kat mic....!Gua pandang muka pengarah pendidikan negeri johor tue..!Dier pandang gua atas bawah...!Macam nak cari gaduh..hehhee!Lah..rupanyer..Apahal..gua sorang jek yang pakai kasut kat dewan tue rupanyer...damn..!hehhehehe!Sial malu gua..nasib baik ada rostrum..jadi tak ramai yang pasan..!Abis jek majlis..gua g minta maaf kat VVIP..hehehe!Hahahaha!Kener gelak gua...Gua agak ler..kalo gua jumper pengarah tu lagi sure dier ingat muka gua..!hehehe.

P/s:Dah banyak kali dah jadi eksiden nie..!hehehehe!

2 comments:

BadekGonzalez said...

lu ni, memang punca dari kecik rupanya
apepepon, mesti lu punca..
ntah2, lu r yg report pak guard tentang......

aidil dbahri said...

hahaha..
ko mmg sengal!
nk kene toron eh?

Pages