Keyakinan..

Gua nak tanya lu orang....sejauh mana lu orang yakin dengan tuhan?adakah seyakin cinta lu orang dengan makwe lu orang sampai sanggup bergolok bergadai janji dapat tengok makwe tersenyum, adakah seyakin mat rempit dengan jentera 125z rempit nye yang memecut selaju 180km/j di dalam kesibukan trafik tengah-tengah Kuala Lumpur sehinggakan kalo rossi tengok memang dier pon salute, ataupon seyakin mat ganja yang bawak ganja satu bata dari Johor bahru ke shah alam tanpa dikesan oleh pihak berkuasa. Ada orang cakap yang dia yakin pada tuhan lebih dari segala nya, tapi jadah dia yakin kalau semayang subuh pon sebulan sekali payah nak buat,jadah dia yakin kalau mulut lebih banyak mencarut daripada memuji tuhan,jadah dia yakin pada tuhan kalau still buat apa yang dilarang oleh NYA macam neraka dan syurga tu perkara main-main, jadah dia yakin pada tuhan kalau lebih takutkan polis dari takutkan Allah

P/s:Gua yakin tuhan itu ada,tapi keyakinan gua pada tuhan belum sampai tahap bagaimana gua yakinnya dengan duit itu mendatangkan bahagia.Gua takut dengan hukum tuhan,tapi belum sampai tahap bagaimana takutnya gua untuk hidup miskin selamanya. Lu orang tak usah nak kata gua sesat. Tapi ini la kenyataan dan gua yakin,bukan gua sorang.Buktinya, berapa ramai yang marah dan gundah gulana kalau harta mereka dirompak sedangkan mereka patut percaya dengan qada dan qadar Allah S.W.T dan percaya setiap benda yang terjadi adalah bersebab.Gua sebenarnya sedang mencari...Gua harap dan gua sentiasa berdoa walaupon gua ni sehina-hina umat,gua dapat tergolong dalam golongan yang mendapat Hidayah dah rahmat dari Nya.

"la ilaha illallah muhammadur rasulullah"

0 comments:

Pages