Mode belajar...

Sudah berkali-kali aku membelek-belek halaman buku ilmiah separa bergambar yang beratus-ratus helaian ini. Sudah berhari-hari cuba memahami isi kandungannya. Hanya segilintir ilmu dari buku itu yang singgah di dalam minda yang sedia lembap dan semakin bebal. Mungkin semakin hari aku semakin bebal ataupon sememangnya aku bebal..................Aku bersila dan menghembuskan kepulan-kepulan asap ke udara. Masih terngiang-ngiang lagi di cuping telinga akan kata-kata Ibu, "Belajar dengan mata hati, menuntut ilmu biar ikhlas jangan mengeluh". Aahhhh....sudah berkali-kali aku cuba memahami maksudnya.....mungkin aku tidak seperti ibu. Ibu genius, ibu bersemangat waja dan di sebabkan itu ibu pernah menjadi pelajar terbaik di zaman nya...

P/s:Mata semakin berat dan badan juga semakin berat..................;p

0 comments:

Pages