Aku berada di dalam kota

Aku berada di dalam kota,
Yang berdebu,
Yang berlumpur,
Penuh dengan lendir-lendir nanah,
Dari yang mahu mati hingga yang baru merangkak,
Lali dengan dosa,
Biar esok mati,
Hari ini masih hidup,
Seronok dan juga kelangsungan hidup,

Aku berada di dalam kota,
Jauh menyimpang,
Tersesat di jalan yang sengaja aku lalui,
Mulai hanya sekadar mahu menjengah,
Tapi terjurumus juga,
Ingin aku berpatah balik,
Sebelah kaki ku melekat di tangga ke neraka,

Aku berada di dalam kota,
Terkhayal dalam kepungan asap-asap pendusta,
yang di hamburkan oleh sang pepari neraka tidak bersayap,
Aku jatuh terkulai,
Tergamam dan terpesona,
Di peruk celah-celah himpunan daging pembakar neraka,

Aku berada di dalam kota,
Sampai masa untuk mencari noktah,
Mencari jalan pulang kembali ke norma asal,
Akan ku pinta kepada NYA,
Seperti hari-hari biasa,
Biar aku di tunjukan peta untuk ku kembali,
Biar aku di limpahkan cahaya,
Agar aku tidak meraba dalam kegelapan.

0 comments:

Pages