Otakau

Lagi beberapa tahun jek umur gua nak sampai 30,Tapi satu benda yang gua boleh panggil kejayaan pon gua tak penah dapat.Gua bersyukur,gua dapat masuk Universiti,ada degree dan ada pelajaran. Untuk bergantung pada tu sahaja untuk hidup,gua rasa memang belum cukup. Ntah apa kepala bana yang dah terpercik kat gua ni sejak akil baliqh memang satu haram benda yang membanggakan pon gua tak penah buat.Kalau takat dapat degree konvo tu...benda-benda biasa...time tadika dulu pon gua dah penah amik skroll.....semua benda gua buat tak menjadi.. kerja jawatan konon-konon eksekutip, gaya lebih...tapi nepal yang kerja angkat tangki kat opis gua tu lagi happy. Maybe betul kot orang-orang lama cakap...kalau jiwa tak merdeka,kalau diri tak de cinta....hidup mewah macam mana pon rasa diri tak bahagia....

P.s:memang kepala bana...gua miskin,gua tak bahagia........kalau time kaya gua tak tahu..sebab gua belum penah jadi kaya...phuiiiiiii..tapi realiti nya gua sebenarnya takut dengan masa depan...dengan keadaan gua sekarang...gua tak yakin yang gua akan jadi manusia......gua takut...

2 comments:

BadekGonzalez said...

Xpe der. kite sama. kot la gua ngan lu tak kawen sampai tua, kite planning la bersara di mana-mana rumah orang tua sama-sama. bole ngumpat2 time dah tua ganyut gitu. kehkeh

XMaTaPeJAmCeliKX said...

celaka.......dh ada planning nak check-in umah orang2 tua...phuiii..lepas tu buat onar..orinted orang tua baru masuk..kantoi jual rokok..kene buang rumah orang-orang tua...hahhaaa..demmm la...yg gua suka bab gosip tu jek..hahaha

Pages