Keparit jugak akhirnya

Dari ada spm jek upgrade ke diploma. Dari diploma skang ni ada degree.Dah dapat degree cari keja plak.Gua cari kerja, dapat kerja walaupun kerja kuli-kuli.Hari-hari berlengas campur dengan nepal dan bangla.Dari semayang lima waktu barai terus tapi skang ni alhamdulillah la jugak walaupun ada ronggak-ronggak. Gua usaha bukan tak usaha.Mati-mati gua usaha. Tapi dah nak keparit jugak nak buat macam mana.Sapa gua nak salahkan?Dari lepas spm sampai lepas degree hidup tetap longkang. Orang kata maybe belum rezeki gua.phuiiii..ayat cliche nak sedap kan hati.Gua lagi sanggup lu orang cakap gua loser...gua bodoh tak tahu nak direct hidup sendiri. Gua bukan minta banyak, gua cuma nak hidup gua happy skit cukup la...cukup la hidup macam manusia normal.Pergi kerja pagi, balik kerja petang... kahwin dapat anak..lepas ada anak..pagi-pagi anta anak sekolah....dah tua pencen duduk umah.. tiap waktu pegi surau,pegi haji...agak-agak dah bercicit..tunggu masa nak mati. Gua bukan nak hidup kaya-kaya sangat.Takdela sampai pakai ferrari..bini 3 or 4.Cukup la hidup biasa-biasa. Bukan hidup kutu longkang yang macam ni gua nak...Kalau hidup macam ni...baik time darjah satu lagi gua quit sekolah. Boleh kena darah tinggi gua kalau pikir benda-benda macam ni..dah la gua obesiti... kerjaya keparit...cinta keparit..


P/s:Sapa cakap ayat cliches lagi memang gua lempang laju2...gua dah bosan dengar ayat macam tu..contohnya.."ala belum rezeki lu lagi nak buat macam ner or ada hikmah tuhan beri lu susah dulu ataupun lu tak cukup usaha lagi kot". Ayat macam ni kalau nak nasihat budak belum akil baliqh boleh la......tu pon belum tentu jalan lagi.

2 comments:

BadekGonzalez said...

lama sangat gua tunggu lu kat parit ni..sampai pun..kehkeh

XMaTaPeJAmCeliKX said...

phuiiii.....kita penah pegi parit sulong time banjir...hhahaaha

Pages