Salah Ker???

Umur aku dah masuk 21 tahun . Sedar xsedar dah lama aku tinggalkan sekolah . Dah boleh mengundi rupanya aku nie . Aku nak mengundi parti mana ek???huuhuuu;p … Pas, Keadilan atau Umno…sebenarnya aku tak menyokong mana-mana pihak . Semua parti-parti yang aku sebut tadi atau tak , semuanya hipokrasi . Semuanya ada kepentingan sendiri . Aku terpikir kenapa politik nie terlalu kotor ? Kemana pemimpin yang korupsi dan pecah amanah kita sokong ? Kemana pemimpin yang jahil tentang agama kita sokong dan agung-agungkan…..!Aku hormat dengan Tun Mahatdir . Banyak perubahah yang baik telah orang tua ni buat . Tapi aku rasa tentu dier dah tersedar bahawa selama ini orang-orang bawahan dier (menteri-menteri kabinet lerrr tuu) yang kononnya setia hanyalah lakonan semata-mata . Sekarang dier dilayan seperti sampah yang hanya layak duduknya dicelah-celah bontot . Kesian orang tua tu , jasanya seperti tidak dikenang langsung . Betul kata Tun yang melayu mudah lupa . Skang kita dapat tengok kan? Aku cukup benci ngah joyah seekor dalam umno nie …..Si Rafidah Aziz …dulu biler si tua ni nak letak jawatan dier la yang beriya-iya menangis bagai nak rak seperti perempuan yang telah di cabul peghormatannya . Sekarang tengoklah dier yang menentang tun . Adakah si Joyah nie tak ingat yang saper dier dan dimanakah dier dulu . Bagaikan sampah yang xder tempat dalam tong sampah dier layan tun .Lagi satu si sami dalam Umno nie bler nak letak jawatan plak.Tak abis-abis nak naikkan tol dan takkan tak cukup-cukup lagi makan duit kerajaan.Dah ler tue Mr Sammy. Memang macam-macam kepincangan berlaku dalam politik dinegara kita .Dan kesimpulannya kat cni aku nak buat ialah Kalau kita takder kuasa xder saper yang nak dengar Suara kita. Moga-moga Tun dapat terima yang dier bukan lah lagi perdana menteri lagi. Dah ler malas aku nak cakap lagi . Nanti keener tahan ISA plak..huhuhuuu!Jumper ar lagi untuk post yang akan datang …..;p

0 comments:

Pages