Si Tisu dan Aku


Teka mana satu aku,mana satu tissu?

Tisu adalah antara manusia istimewa dan pelik yang aku pernah jumper.Aku kenal dier sejak dier part 1 lg dan masa tue aku part 4,tapi aku mula rapat dengan si tisu ni masa dier pindah masuk wing aku. Tisu bagi aku dier mempunyai kreativiti dan bakat yang lain dari lain.huhuhu...aku suka bercakap dengan dier mengenai musik,sebab dier ngan aku mempunyai pandangan hampir sama mengenai musik.Mungkin disebabkan kami bukan jenis yang hanya taksub kepada satu genre musik saja.kami adalah pencinta musik dan kami dengar hampir semua genre musik...

9 comments:

anakmelayu said...

kite mmg sepatutnye meminati sume musik n x tertumpu pd satu genre saje.., bile kite meminati dengan fanatik satu jenis saje, maka kite telah menghadkan satu kebebasan dalam hidup kite

Ian Mchaikal said...

Tapi fanak kepada satu jenisan muzik sahaja tak bermakna orang itu tidak bebas...Bagi aku ke-fanak-an seseorang itu adalah satu benda yang bagus...Katalah Ali ni minat Indie..Apabila terlalu fanak dengan Indie ni mungkin Ali akan buat sesuatu tentang nasib genre musik indie itu...contohnya menubuhkan band...secara tak langsung Ali akan menyemakkan lagi bilangan band-band Indie yang ada kat Malaysia ni..ni secara tak langsung akan mengembangkan kekreativitian seseorang itu untuk berkarya musik dan seterusnya akan melahirkan pemusik-pemusik yang bagus pada masa akan datang..Kalau korang tak fanak dengan satu jenisan musik pun,mesti korang ade minat betul-betul pada satu genre...aku boleh katakan aku lebih fanak kepada muzik yang berat dan laju seperti dalam golongan Punk,Hardcore dan Metal.Kerana aku amat fanak kepada tiga jenisan musik itu...tapi aku masih mendengar musik-musik lain seperti Rolling Stone,Led Zepplin,Joan Jett...Bagi aku takde masalah untuk mendengar lagu lain...sebab kite disarankan supaya mendengar pelbagai jenisan musik supaya kita dapat mengenal asal usul sesuatu genre musik itu sendiri..Contohnya,musik Hardcore berasal daripada musik Punk dan Punk pula berasal daripada Rock n Roll...belajar bukan setakat belajar subjek-subjek yang berada disekolah mahupun di institusi pengajian tinggi...belajar adalah sesuatu yang general...kita tidak akan habis belajar sehingga kita mati...tapi kita juga disarankan supaya mencari ilmu sebanyak yang boleh...Teruslah mendengar apa jua jenisan musik yang korang suke dan terus ROCK!!!

farysaSINSabell said...

AKU TAK KISAH LANGSUNG APA ORANG NAK KATA....AKU DENGAR SEMUA GENRE SEBAB MUSIK ITU SENI DAN SENI ITU BERSIFAT MENYELURUH...SEMUA BERGANTUNG ATAS MINAT MASING-MASING...CUMA JANGAN MENDISKRIMINASIKAN SENI...TAPI, HEAVY METAL IS THE REAL KING!!!!TETAP RAJA!!!!HAHAHAAHAK!!!HAIL....

Ian Mchaikal said...

Apa yang anda maksudkan dengan "mendiskriminasikan musik"??Kerana tiada diskriminasi dalam musik. Cuma minat yang berlainan menyebabkan ada sesetengah musik yang diminati dan ada sesetengah musik yang tidak di minti.Tiada masalah disitu.Tidak minat dan diskriminasi adalah dua benda yang berbeza.Seperti yang saya tulis sebelum ini,kita sebenarnya berasal daripada satu akar musik...iaitu Rock..jadi apa perlunya diskriminasi??Sememangnya musik itu adalah satu seni dan perlu unutk kita hargai..

farysaSINSabell said...

Oh, maafkan aku, si anak kecil ini... Harus diingat, aku cuma berkata "JANGAN MENDISKRIMINASIKAN SENI,"... Bukan mendiskriminasikan musik... Maksud seni yang aku cuba bentangkan bersifat menyeluruh... Jadi, bukan dalam konteks irama semata-mata... Renung-renungkan... Hahahak!!!! Imej fizikal remaja radikal contohnya Punkers, juga boleh diklasifikasikan sebagai seni... Tapi, kerana luaran, kadang-kala mereka seakan 'terpinggir'... Aku cuma anak kecil... Hanya pendapat dari anak kecil... Hail!

Ian Mchaikal said...

aku setuju dengan apa yang kau cuba terangkan...tapi perkataan "diskriminasi" mungkin tidak sesuai..aku bercakap mengenai mungkin...bukan menidakkannya...sebab mereka lebih layak diklasifikasikan sebagai jahil kerana mereka yang meminggirkan orang-orang seperti ini tidak lebih dahulu menyelidik sebelum menghentam...mereka juga adalah manusia...makan nasi seperti kebanyakkan orang dan juga minum air untuk meneruskan kehidupan...sepatutnya mereka perlu mendengar suara-suara yang datang dari anak muda...satu perkara yang aku pasti kenapa orang-orang tua lebih gemar menghentam mereka-mereka ini adalah kerana musik-musik dan budaya ini datangnya dari barat...dan sukar bagi orang tua untuk menerima apatah lagi memberi sokongan kepada perkembangan seni ini...untuk kalian...teruskan mengkaji apa yang anda mahu...kaji dengan sedalam-dalamnya...kerana dengan mengkaji sesuatu...satu persatu kebenaran dapat dirungkaikan...dan teruskan mendengar musik yang boleh melalaikan...hahaha..

Ian Mchaikal said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ian Mchaikal...bg pendapat aku..mengenai orang tua menghentam orang muda....Bg aku tujuan mereka baik,mereka nak mengajar kita tapi cara mereka salah....Sama juga seperti kita yang masih lagi rebel, masih lg F2ck kapitalis dan f&ck the systems.....Mngkn..ko yg berkata skang juga akan melakukan perkara yang sama ketika ko tua kelak.Hehehe...Bagi aku xpayah ler nak tinggi2kan muzik tue...cukup lah cuma bersederhana.

BadekGonzalez said...

music is nothing to me
it is just a song to sing along
not a fanatic
not a musician

coz i am not u

Pages