Puisi Jiwa-jiwa

Jiwa kacau..
hati risau..
gundah gulana....
Diri terpenjara...
Pemikiran berserabut..
membuat aku kelam kabut...
aku cuba memahami perasaan ku sendiri..
mampukah aku melayan perasaannya..
atau apakah hubungan ini akan terlerai seketika nanti...
aku cinta kau...
kau jua mencintai aku...
tapi kita berbeza....
walau tidak setinggi langit dan bumi..
tapi cukup untuk menyesakkan dada...
bagiku cinta bukan semestinya bersama...
cinta bukan semestinya untuk bermanja..
Ya...aku cinta kau...
aku jua tau kau cintakan aku...
tapi itu bukan jaminan...
biarkanlah waktu menjadi penentu..
adakah terkubur satu lagi hubungan...
atau berakhir dengan ke gembiraan..
seperti cerita-cerita cinta....
tapi ingatlah...
apa yang terjadi pada si romeo dan juliet...
cinta mengorbankan jiwa...

0 comments:

Pages