Kenangan 1

Citer ni sekitar taun 1994...masa tu aku darjah 3..!time tue masih lap ingus kat lengan baju...pki suar pon tinggi lepas pinggang...rambut belah tepi berkilat2...!Time tu waktu rehat...dengar jer bunyik loceng pukul 1010 pg..aku per lagi berlari ar ke kantin..biasa ler budak2.....!lepas jek makan.aku pon main ler bola yg dibuat dari gumpalan kertas dan di soletape kt dalam surau sekolah...!Biasa ler budak2..janji seronok..otak tak boleh berpikir sangat..Sedang best2 main bola..tiba2 member aku taufik anak sarjan sarip wat skill basikal kick kt depan pintu gol yg ditanda pki sejadah..prang!!!!lampu surau jatuh kat lantai..bersepai beb...!per lagi..kitorg pon lari ar....!Masa tu yg main bola ada 8 orang...!aku masuk kelas mcm biasa...lepas jek 15 minit masuk kelas dengan badan bau hapak peluh...tiba-tiba cikgu Hamdan misai masuk kelas pgl nama aku...g bilik dier..!sampai jek kt bilik cikgu displin,aku tgk semua member2 aku yg main bola td ada..sah,ada org pecah rahsia neh...!rupa2 nyer ada budak nampak kitaorg main bola kt surau tue...!saper ar barua tue...kalo aku dapt mmg aku langgar pki basikal....!Perlagi,aku ngan member2 aku kener 5 kali sebat ar...Ishak mamak ngan padli son goku siap nangis tahan sakit sbb kener sebat ngan cikgu hamdan misai...!aku???selambar jek..heheee...!lelaki macho kan...tp sbnrnya tuhan jek yg taw sakit dier mcm maner...!kuar gak ar air mata skit2..!heheee....!Malam masa kat umah,lepas tgk berita ngan abah aku.....abah aku pgl ak masuk bilik...ak dah syak ni msti cikgu hamdan misai dh bg taw aku kener sebat td...perghhh...gua kener second round punyer seksa malam tue...abah aku adiah kan tali pinggang kulit kat belakang aku..kali ni lantak ar..macho ke tak..aku melalak ar...sakit wooo..!aku tido ngan belakang aku berbirat...ABah aku mmg mcm tue...aku ngan adik beradik aku kalo bergaduh ke apa kew....mmg siap ar kener libas ngan tali pinggang or rotan..tapi rotan selalunyer ak dh sorokkan dulu...heheheeee!

1 comments:

Anonymous said...

Padan muka hang..hahahaha

Pages